روشنگران

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

زندان و شکنجه گاه مخفی دیکتاتوری سکولاریستی آمریکا و فرانسه در سومالیارائه دهنده : ابوعمر کندزی به نقل از نشریه نیشن چاپ آمریکا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا دارای یک پایگاه مخفی و همچنین یک زندان در سومالی برای مبارزه علیه مجاهدین «الشباب المجاهدین » یا جنبش جوانان مجاهد است. بر اساس گزارش این نشریه، یک مجتمع بسیار بزرگ با دیوارهای بلند در ساحل اقیانوس هند و در پشت فرودگاه بین المللی آون آد در موگادیشو، پایتخت سومالی یکی از چندین مکان مخفی سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا) در سومالی است.بر پایه این گزارش، در این پایگاه بیش از ۱۰ ساختمان قرار دارد و دارای فرودگاه اختصاصی است که در آن جت‌های سازمان سیا مستقر هستند. این پایگاه تحت محافظت سربازان مرتدسومالیایی قرار دارد اما تنها امریکایی‌ها رفت‌و آمد به این پایگاه را کنترل می‌کنند. سیا در این پایگاه برای عوامل اطلاعاتی مرتدسومالیایی، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.سازمان اطلاعات مرکزی امریکا همچنین یک زندان مخفی در زیرزمین ساختمان آژانس امنیت ملی حکومت دست نشانده ومرتد سومالی برپا کرده است.امریکا به عوامل اطلاعاتی مرتدسومالیایی در ازای همکاری آنان، دستمزد می‌دهد و از این راه از معامله مستقیم با رهبران سیاسی مرتدسومالی که واشنگتن آنان را فاسد و غیرقابل اعتماد می‌نامد، خودداری می‌کند. به گفته مقامات ارشد امنیتی مرتدسومالیایی و زندانیان مجاهد پیشین این زندان، افراد در بند در این زندان مخفی از سوی عوامل سیا و فرانسوی بازجویی می‌شوند.بعضی از این زندانیان مجاهد در کنیا بازداشت و با هواپیماهای کوچک به این زندان منتقل شده‌اند.این نشریه، این اطلاعات را از منابع متعددی در موگادیشو از جمله مقامات ارشد امنیتی مرتدسومالیایی، اعضای ارشد دو روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 187 تاريخ : چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 19:24

ناسخ و منسوخ زمینه ساز پذیرش توطئه ی تحریف قرآن ارائه دهنده : ابو عمر کندزیریشه های بسیاری از بیماریهای عقیدتی مسلمین و سوء استفاده های کفار داخلی (منافقین) که در قالب غلاة ظاهر شده اند، به نبود اجماع واحد ناشی از شورای اولی الامر و در نتیجه رواج انواع تفاسیر و تأویلات متفرق و متعدد برمی گردد .در مورد پدیده ی تحریف قرآن و اتفاقات پس از آن نیز باید ریشه های آن را در برداشت نادرست از مواردی چون ناسخ و منسوخ و بدأ و تخصیص و… جستجو نمود که سعی می شود به صورت مختصر به بخشی از این موارد پرداخته شود .نسخ 1- در لغت: به معنای زایل کردن است، گفته می شود: نسخت الشمس الظّل(خورشید، سایه را زایل کرد) . عده ای آن را به معنای تبدیل نیز به کار برده اند و به این آیه استناد کرده اند: وَإِذَا بَدَّلْنَا آيَةً مَكَانَ آيَةٍ [النحل: ۱۰۱](هرگاه آیه ای را با آیه ای عوض کردیم و تغییر دادیم)2- در اصطلاح برداشته شدن یک حکم شرعی به دلیل حکم شرعی جدیدتر را نسخ گویند. بنابر این حکمی که برداشته می شود، منسوخ و حکم جدید رافع یا ناسخ و این برداشته شدن یا رفع حکم، نسخ نامیده می شوند. در شریعتهای مختلف اسلام ،نسخ، جایگاه بسیار مهمی را به خود اختصاص داده است،به گونه ای که راهی برای انتقال تدریجی انسان به سوی کاملترین حالات در تشریع ( قانونگذاری) به شمار می رود، که با شریعت پیامبر خاتم صلی الله علیه وسلم شریعتهای قبل از آن منسوخ و انسانیت به اوج نقطه ی تکامل در تشریع رسید.در شریعت پیامبر خاتم صلی الله علیه وسلم نیزپس از بیان انقلابی «لا اله – الا الله» گاه جهت تثبیت یک حکم و از میان برداشتن تدریجی بعضی از آداب، عادتها و برنامه های مغایر با شریعت، که به صورت فرهنگ عمومی و مورد پذیرش درامده اند، به صورت مرحله ای روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 158 تاريخ : چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 19:24

چگـونه با بازجـــو یان وابسطه به طواغیت و دیکتاتوری سکولاریسم روبرو شویم؟! (۲ ) خلاصه­ای از کتاب: «فلسفه­ی تعامل در پشت میله­های زندان » با تصرف: جلبیب قندهاریمتـرجـم: س . میرتوکلیoشکنجه و پایداری بازجو هرچقدر زبده و خبره هم باشد باز هم پایداری ممکن است .. چون مقاومت و ایستادگی چیزی نیست که با درس و دانشگاه به آن برسی .. o در برابر مرتدین سکولاریست چگونه مقاومت کنیم؟ به خداوند اعتماد کن و به یاد داشته باش تو به خاطر کمک به دین او اینجایی، بنابراین از تو محافظت می­کند ..به یاد داشته باش که پایداری تو از بازداشت و اسیر شدن برادران مجاهدت جلوگیری می­کند و علما و مجاهدین و داعیانی را که پیش از تو مقاومت کرده­اند به خاطر بیاور، همچنین فراموش نکن که این تنها تو نیستی که شکنجه و آزار و اذیت می­شوی .. اعتراف در چشم دیگران و حتی دشمن از تو موجود حقیری می­سازد .. اگر واقعا تا پیش از بازداشت در کوه و دشت و خیابان به دنبال شهادت می­گشتی و بزرگترین آرزویت کشته شدن با گلوله بود، اینک که گیر افتاده­ای چرا باید بترسی زیرا در شهادت در اینجا هم ممکن است به رویت باز شود ..و اگر هدفت دستیابی به یکی از دو سرانجام نیک، پیروزی یا شهادت است .. چرا باید از چند ضربه باتومی که به مرگ هم نمی­انجامد هراس داشته باشی، اگر هم به مرگ بیانجامد شهادت آرزوی دیرین توست ازچه می­ترسی؟ بازجویی تنها مرحله جهادی است که با وجود پایداری در امان خواهی بود، چون می­دانی که شکنجه به پای ایستادن در برابر موشک و گلوله و بمب نمی­رسد. شکنجه هم، قتال است .. که نتایجش را اراده­ی مجاهد، که به شخصیت و ایمان و ایستادگی­اش بستگی دارد رقم خواهد زد .. پایداری و مقاومت را می­توان با متوسل شدن به خداوند و وعده­هایی که در دنیا و آخرت ب روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 22:42

چگـونه با بازجـــو یان وابسطه به طواغیت و دیکتاتوری سکولاریسم روبرو شویم؟! (۳) خلاصه­ای از کتاب: «فلسفه­ی تعامل در پشت میله­های زندان »با تصرف: جلبیب قندهاریمتـرجـم: س . میرتوکلی اعتراف به مسائل جزئی و کوچک مقدمه اعتراف به مسایل بزرگ است .. این مسایل کوچک در دیدگاه محقق سرنخ محسوب می­شوند و شاید بتواند با تجزیه و تحلیل آنها به اطلاعات فوق العاده مهمی برسد که حتی فکرش را هم نمی­کردی ..لازم است که بدانی که فروریزی و اعتراف کاملاً ارادی و اختیاری هستند و بلایی بر سر جهاد و جماعت می­آورند که از شدیدترین شکنجه­هایی که ممکن است در حق تو روا داشته شود بالاتر است .. یک واقعیت مهم: «اعتراف محکومیت و سپس زندان را در پی دارد اما پایداری و مقاومت بازداشت موقت را به دنبال دارد.»فراموش نکن که بسیاری از مجاهدان و برادرانت اعتراف نکرده­اند تو هم سعی کن مثل آنها باشی .. همه کسانی که اعتراف کرده­اند بعداً گفته­اند که می­شد با کمی خودداری مقاومت کنند و زبان نگاه دارند .. بازجو با احساسات تو بازی می­کند و به تو تلقین می­کند که اعتراف هیچ خطری برای تو ندارد بلکه صرفاً یک کار کلیشه­ای برای ختم پرونده­ات است .. همه اینها دروغی بیش نیستند .. و مبادا هیچ کدام از حرفها و وعده­های بازجوها یا نگهبانان را باور کنی .. اکثر اطلاعات بازجو در مورد تو فرضی و ناقص است و تنها می­کوشد با همکاری و همیاری تو و یا حرف­هایی که مهم نمی­پنداری آنها را کامل گرداند .. آنها مدام می­گویند همه چیز را می­دانند، تو هم همواره این سوال را از خودت بپرس: “اگر واقعا همه چیز را در مورد من می­دانند چرا این جا نگاهم داشته­اند؟” .. آنها برای محکوم کردن تو در دادگاه به اعتراف تو احتیاج دارند و همچنین می­خواهند از صحت معلوماتی که دار روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 159 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 22:42

کفران نعمت با دامن زدن به تفرقارائه دهنده  : ملا سراج الدین قندوزیخداوند متعال می فرماید: هُوَ الَّذِیَ أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ ‏(انفال/۶۲او همان کسی است که تو را با یاری خود و توسّط مؤمنان تقویت و پشتیبانی کرد.‏ یعنی بعد از نصرت الله، عاملی که باعث تقویت و پشتیبانی مومنین می شود خود مومنین هستند و این نعمتی است که الله تعالی در آیه ی بعدی در مورد آن می فرماید: وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنفَقْتَ مَا فِی الأَرْضِ جَمِیعاً مَّا أَلَّفَتْ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَکِنَّ اللّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ ‏(انفال/۶۳) و (خدا بود که) در میان آنان الفت ایجاد نمود ( و دلهای پر از حقد و کینه آنان را به هم نزدیک و مهربان کرد، به گونه‌ای که) اگر همه آنچه در زمین است صرف می‌کردی نمی‌توانستی میان دلهایشان انس و الفت برقرار سازی . ولی خداوند ( با هدایت آنان به ایمان و دوستی و برادری) میانشان انس و الفت انداخت ، چرا که او عزیز و حکیم است.‏ به همین دلیل در آیه ی بعدی الله تعالی خطاب به رسول الله صلی الله علیه وسلم که رهبر دارالاسلام و حکومت اسلامی است می فرماید: یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَسْبُکَ اللّهُ وَمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ ‏(انفال/۶۴) ای پیغمبر ! خدا برای تو و برای مؤمنانی که از تو پیروی کرده‌اند کافی و بسنده است. در اینجا واضح است که الله تعالی با قرآن و شریعتش قلبهای مومنین را به هم نزدیک کرده و بین آنها الفت و انس ایجاد کرده است و با وحدتی که میان این مومنین ایجاد کرده آنها را بعد از نصرت خودش تنها عامل تقویت و پشتیبانی همدیگر و رهبر دارالاسلام معرفی می کند.البته در همین سوره و در چند آیه قبل الله تعالی هشدار داده است که: وَأَطِی روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 172 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 22:42

اگر تو خواب'>خواب باشی به این معنی نیست که دشمن هم در خواب استارائه دهنده : ابو عمر کندزینکته ای پر محتوا از سیدنا علی ابن ابی طالب روایت شده است که در نامه اش به اهل مصر می گوید: وَ مَنْ نَامَ لَمْ يُنَمْ عَنْهُ؛ و هر كه از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.این یعنی هر گونه غفلت ما از دشمنان آشکار خارجی و دشمنان پنهان داخلی مساویست با انتظار ضربه خوردن از سوی این دشمنان. دشمنان به راحتی از غفلت ما سوء استفاده می کنند و به سادگی از همانجایی که غفلت کرده ایم به ما ضربه خواهند زد. امروزه دارالاسلام به عنوان بزرگترین نعمتی که از عزت مومنین محافظت می کند و دارودسته ی منافقین داخلی و کفاراصلی را در ذلت و ضعف و زیردستی قرار داده است از سوی دشمنان در معرض انواع جنگهای روانی و رسانه ای و اقتصادی و فرهنگی و حتی امنیتی قرار گرفته است.دشمن سعی دارد با برجسته کردن پاره ای از مشکلات اقتصادی که خودش با تحریمهای مختلف از مسببین اصلی این مشکلات است و با ناچیز جلوه دادن اینهمه ترقی و حرکت رو به جلو دارالاسلام از یک سو، و با برجسته کردن اختلافات فرقه ای و مذهبی و نژادی و قومیتی از سوی دیگر، ما را نسبت به این نعمت دارالاسلام غافل کند و از همین کانال به اصل نظام و دارالاسلام ضربه بزند. کم هوش ترین مومن هم می داند که هدف کفار سکولار جهانی و دارودسته ی منافقین که در یک جبهه بر علیه دارالاسلام قرار گرفته اند تغییر نظام کنونی به نظامی بر اساس قوانین فقهی یکی دیگر از مذاهب اسلامی نیست، بلکه اینها از اساس با حاکمیت قوانین شریعت الله مخالف هستند و برایشان فرق ندارد این قوانین توسط دارالاسلام ایران بر اساس فقه جعفری و در حکام مدنی و محلی بر اساس فقه حنفی و شافعی و مالکی و حنبلی و زیدی اجرا شود یا روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 159 تاريخ : شنبه 14 خرداد 1401 ساعت: 22:43

كتب شيعه جعفری در ردّ غلاة و عقاید غالیان‏ ارائه دهنده : بشیر احمد کابلییکی از ابزارهای دشمنان آگاه و دوستان جاهل ما در ایجاد تفرق بیشتر میان مسلمین و دامن زدن به اخالافات و جنگ داخلی میان مسلمین و مشغول کردن مسلمین به مسلمین این است که با بهره گیری از عقاید غلاة ومنحرفین میان هر فرقه ای و یا با چنگ زدن به روایاتی که همان مذهب ضعیف می دانند سعی می کنند آن فرقه را به داشتن چنین عقایدی متهم کنند و مردم را بر علیه آنها بسیج و متنفر کنند. این روزها در رسانه های ماهواره ای چنگ زدن به عقاید شاذ غلاة میان تشیع در بورس جنگ روانی این دشمنان در حمله به شیعیان جعفری و ایجاد جنگ سنی شیعی قرار گرفته است در حالی که خود جعفری ها سالها و بلکه قرنها پیش به رد این غلاة و حتی تکفیر این غلاة و بیزاری از این غلاة اقدام کرده اند که در زیر به چند اثر شیعیان جعفری در این زمینه اشاره می کنم :۱- كتاب الردّ على الغلاة، نوشته ابو الحسن على بن مهزيار اهوازى كه وكيل ائمه عليهم السّلام و يكى از بزرگترين اصحاب امام رضا، امام جواد و امام هادى عليهم السّلام بود.(رجال النجاشى، ص ۲۵۳؛ الذريعه، ج ۱۰، ص ۲۱۴)۲- كتاب الرّد على الغلاة، نوشته محمد بن اورمه (اوربمة) قمّى(رجال النجاشى، ص ۳۳۰- ۳۲۹؛ الذريعه، ج ۱۰، ص ۲۱۴٫)۳- كتاب الردّ على الغلاة، نوشته محمد بن حسن بن فروّخ صفّار، مؤلف بصائر الدرجات كه از بزرگان قم بود و در سال ۲۹۰ ه ق وفات يافت.( رجال النجاشى، ص ۳۵۴؛ الذريعه، ج ۱۰، ص ۲۱۴)۴- كتاب الردّ على الغلاة، نوشته يونس بن عبد الرحمان كه از بزرگترين اصحاب امام رضا عليه السّلام به شمار مى‏رود. (رجال النجاشى، ص ۴۴۸؛ الذريعه، ج ۱۰، ص ۲۱۴)۵- كتاب الرد على الغلاة (الغالية)، نوشته حسين و حسن، پسران سعيد اهوازى كه ازاصحاب روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 150 تاريخ : شنبه 14 خرداد 1401 ساعت: 22:43

نجدیت درباری و برخورد دوگانه با مساله ی حاکمیت و ولی الامر در جامعهارئه دهنده : ابو عمر کندزینجدیت رسمی و در باری که مجموعه ی مریدان تفکر محمد بن عبدالوهاب را در بر می گیرد با پشتوانه ی قدرت مالی که از امثال آل سعود و امارات و غیره به دست آورده این روزها رسانه های مختلف ماهواره ای را به نام اهل سنت در قبضه ی خود در اورده است و در مسائل مختلف چنان به سمت و سوی طاغوتها و کفار سکولار گرایش پیدا کرده که اگر عبدالله بن ابی زنده بود شاید تا این اندازه آشکارا جرئت پیشروی به سمت کفار را نداشت.یکی از این شبکه های منحرف نجدیت شبکه ی کلمه است که آشکارا از کمونیستهای کومله و سکولار لیبرالهای دموکرات و … حمایت تبلیغاتی و رسانه ای می کند و در برابر مستقیماً در برابر دارالاسلامهای ایران و افغانستان و سایر مجاهدین اهل سنت در سرتاسر دنیا می ایستد .در تفکرات نجدیتی که اینها تبلیغ می کنند بسیار طبیعی خواهد بود که یک کافر سکولار کمونیست یا لیبرال حاکم شود و این حاکم برایشان حکم ولی الامر را دارد که نباید بر علیه آن اقدامی انجام داد و سمع و طاعه آن واجب است، البته خودشان در انتخابات این حکام شرکت نمی کنند و می گویند با ظلمهای این حکام نیز موافق نیستند و تنها در منابر و کانالهای خود با خر کردن و منحرف کردن پیروانشان همراه و شریک این حکام می شوند.اگر کشوری مثل عراق توسط آمریکا اشغال شود و کافری سکولار اصالتا یهودی به نام پل بریمر بر این کشور گماشته شود این کافر برایشان می شود ولی امر و چون با زور حاکمیت پیدا کرده و اکثریتی هم همراه او هستند پس مقاومت در برابر او را فتنه معرفی می کنند و تبلیغ می کنند فساد مقاومت بیشتر از فساد پذیرش حاکمیت این کافر است و ….اگر دارالاسلامی مثل امارت اسلامی افغانستان روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 141 تاريخ : شنبه 14 خرداد 1401 ساعت: 22:43

تجربیاتی از جنگ'>جنگ آمریکا و ناتو در افغانستان: جنگ هلمند و ارتباط مستقیم آن با کشت و قاچاق مواد مخدر و استخراج یورانیم ارائه دهنده: محمود کندزیفهم اهداف پنهانی دشمنان از جنگ با مسلمین و ثبت این تجربیات می تواند ما را در تحلیل واقعیتهای جنگهای تحمیلی دشمنان بر مسلمین آگاه کند. جنگ هلمند تنها یک نمونه است.در جنگ هلمند بارها منابع مختلف می گفتند که تداوم جنگ و بی ثباتی در هلمند علاوه بر بُعد نظامی ابعاد اقتصادی هم دارد که مواد مخدر، استخراج یورانیم و نیز قاچاق سنگ های گران قیمت از عمده ترین پهلوهای آن به شمار می رود. دوم حضور نزدیک به ۱۰ هزار نیروی نظامی انگلیس که از تجهیزات پیشرفته برخوردار اند و نیز چندین عملیات گسترده ای نظامی حد اقل کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر را کاهش نداد، چه رسد به آوردن نظم و ثبات در آن ولایت!جنگ هلمند مستقیماً با کشت و قاچاق مواد مخدر و نیز استخراج یورانیم مرتبط بود. چنان چه “عبیدالله بارکزی” نماینده تحمیلی بر مردم در پارلمان اداره کابل گفته بود: «دلیل این که هلمند سه سال می شود در یک “جنگ جهنمی” می سوزد، یورانیم و تریاک است. به گفته ی وی: هزاران کیلوگرام تریاک توسط چند قاچاقچی هلمندی انتقال نمی یابد، بلکه این امریکایی ها و انگلیس ها هستند که توسط طیاره انتقال می دهند.»از سوی هم “ضمیر کابلوف” نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه نشان می دهد که از چه زمانی استراتیژی امریکا بر قاچاق مواد مخدر افغانستان استوار بوده، چنان چه وی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: «امریکا پدر خوانده ی تولید مواد مخدر در افغانستان است؛ چرا؟ به این خاطر که پیش از جهاد، محصولات خشخاش در افغانستان بسیار کم بود. در اوج جهاد استفاده از آن به شکل گسترده آغاز شد. سازمان استخباراتی امری روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 148 تاريخ : دوشنبه 9 خرداد 1401 ساعت: 22:40

شیعیان معاویه و ثمرات حکومت سلطنتی: لعن علی بن ابی طالب و غلو در مورد اوارائه دهنده : سید جماالدین هراتیپس از انهدام حکومت اسلامی بر منهاج نبوت و بعد از انهدام اجماع امت منتج از شورای اولی الامر، بنی امیه و حتی بنی عباس در برابر شیعیان علی تبلیغات وسیعی به راه انداختند. به نحوی که گفته شده در عصر بنی امیه و در سرتاسر مملكت اسلامى در روى هفتاد هزار منبر،على عليه السّلام را لعن مى‏كردند.[۱] یکی از ثمرات این فشارها، لعن و مخالفتها، گرایش مخالفین شیعیان معاویه به شیعیان علی به عنوان نیروهای اپوزیسیون و آلترناتیو در وضع موجود بود. این هم فرصت مناسبی بود تا کفار داخلی بتوانند جریان جویبارهای هر چند باریک این مخالفین را در مسیر دلخواه خود قرار داده و ” وقتى كه بنى اميه رو به ضعف و انحطاط رفتند، آنان را وادار به غلو در حق على عليه السّلام و ائمه عليهم السّلام‏ كرد.”[۲]موالی که تبعیضات متعدد نژادی، اقتصادی و اجتماعی را از جانب کارگزاران و شیعیان معاویه در سلسله ی بنی امیه مرتکب شده بودند،[۳] همچون قیام مختار ثقفی، طعمه ی مناسبی برای کفار داخلی (اغلب عرب زبان) جهت تزریق باورهای غالیانه به شمار می رفتند. از اين‏رو، موالى (از کانال و با ادبیات و افکار انحرافی این کفار داخلی) به ائمه تشیع روى آوردند و براى آن‏كه از وجود آنان در مقابل بنى اميه استفاده كنند، قائل به غلوّ درباره آنان شدند و آنان را به مقام خدايى رساندند.[۴]عده ای نطفه های آغازین این پدیده را به خیانت اهل کوفه بر می گردانند که كه پس از شهادت امام حسين عليه السّلام براى جبران اشتباه و كوتاهى خود قائل به غلو شدند.[۵] و مختار ثقفی و کیسانیه و… را از پرچمداران این جریان می دانند .دسته ای دیگر تفاوت فاحش میان شیوه ی حکومت داری س روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 9 خرداد 1401 ساعت: 22:40

ﻋﻠﻤﺎء ﻧﻪ، روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 9 خرداد 1401 ساعت: 22:40

ریشه های اصول فکری شیعه ی جعفری حاکم بر ایران در روش تعامل با اهل سنت (۲)جمع آوری و ارائه دهنده: شیعه علی آیت الله خمینی به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در واقع ادامه دهنده ی خط صحیح مذهبی شیعیان جعفری است در مورد اصل وحدت میان مسلمین می گوید:«اگر بخواهیم اسلام و حكومت الله برقرار باشد و دست استعمار و استثمارگران خارج و داخل از كشورتان قطع شود،این انگیزه الهی را كه خداوند تعالی در قرآن كریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید و در مقابل این انگیزه كه رمز پیروزی و بقای آن است فراموشی هدف و تفرقه و اختلاف است».«بی جهت نیست كه بوق‌های تبلیغاتی در سراسر جهان و ولیده‌های (فرزندان) بومی آنان، تمام توان خود را صرف شایع‌ها و دروغ های تفرقه افكن نموده‌اند و میلیاردها دلار برای آن صرف می‌كنند. بی انگیزه نیست سفرهای دائمی مخالفان جمهوری اسلامی به منطقه و مع‌الاسف در بین آنان از سردمداران و حكومت‌های بعض كشورهای اسلامی كه جز منافع شخص خود فكر نمی‌كنند و چشم و گوش بسته تسلیم آمریكا هستند دیده می‌شود.» «توصیه این جانب به مسلمین و خصوص ایرانیان به ویژه در عصر حاضر آن است كه در مقابل این توطئه عكس‌العمل نشان داده و به انسجام وحدت خود به هر راه ممكن افزایش دهند و منافقان را مأیوس كنند».– آیت الله خمینی در پیام خود در تاریخ ۲۳ بهمن ۵۷ یعنی یک روز بعد از پیروزی انقلاب و در اوج مسایل متعدد و پیچیده آن روزها به این امر اساسی چنین اشاره دارند:«ما با مسلمین اهل تسنن یکی هستیم؛ واحد هستیم که مسلمان و برادر هستیم. اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمانها بشود، بدانید که یا جاهل هستند یا از کسانی هستند که می‏خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند. قضیه شیعه و سنی اصلًا در کار نیست، م روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 1 خرداد 1401 ساعت: 5:37